-
آموزش جلوگیری از حذف رکورد در Access
یکی از موارد مهم در هنگام برنامه نویسی در هر زبانی ، جلوگیری از حذف خواسته یا نا خواسته اطلاعات توسط کاربران است. در این آموزش سعی داریم تا شما را با نحوه جلوگیری از حذف رکورد توسط کاربران در فرم های اکسس آشنا کنیم.
-
روش اول : تنظیمات فرم
در این روش ، ابتدا روی فرم مورد نظر خود که قصد داریم مانع از حذف رکورد ایجاد شده در آن شویم ، راست کلیک نموده و وارد محیط طراحی آن یا Design View می شویم. حالا در سمت راست تصویر در بخش Property Sheet وارد تب Data شده و گزینه Allow Deletions را روی No قرار می دهیم ، به تصویر زیر نگاه کنید.
-
روش دوم : استفاده از کدنویسی
برای این منظور کافی است تا ابتدا وارد محیط طراحی فرم شوید. سپس در رویداد On Delete فرم کد زیر را قرار دهید. استفاده از این کد مانع از پاک کردن اطلاعات موجود در یک Record شده و با یک پیغام فارسی کاربران را از این موضوع مطلع خواهد ساخت. همچنین با استفاده از آموزش ایجاد سطح دسترسی می توانید مجوز را برای کاربران مختلف مشخص نمائید.
Private Sub Form_Delete(Cancel As Integer) Cancel = True "امکان حذف رکورد وجود ندارد" msgbox End Sub
توجه داشته باشید ، شما میبایست تنها عبارت مابین Private Sub و End Sub را در رویداد خود قرار دهید. چون عبارت مذکور برای فرم شما هنگام ورود به محیط کدنویسی رویداد ایجاد خواهد شد.